SPORY Z BANKAMI

Practice Area

Pomagamy w sprawach dotyczących kredytów frankowych, złotowych, WIBOR-u, SKD i klauzul niedozwolonych.

Reprezentujemy Klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców w sporach z bankami i instytucjami finansowymi – na etapie przedsądowym, w sądzie, a także w ramach negocjacji i mediacji.

Mamy doświadczenie w prowadzeniu spraw zarówno w imieniu kredytobiorców, jak i osób spłacających kredyty po rozwodzie, spadkobierców czy poręczycieli.

Jeśli potrzebujesz analizy umowy lub reprezentacji – zapraszamy do kontaktu.

Spory z instytucjami finansowymi

Masz kredyt frankowy ?
Wyjaśnimy, jakie masz możliwości,  ocenimy sytuację i powiemy, czy warto iść do sądu, negocjować czy dążyć do ugody. Prowadzimy sprawy o unieważnienie umów kredytowych, odfrankowienie i rozliczenia z bankiem.

Pomagamy też w sprawach o:

  • WIBOR (zmienne oprocentowanie kredytów złotowych),

  • zwrot prowizji bankowych i kosztów pozaodsetkowych.

Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie – analizujemy nie tylko treść umowy, ale też Twoją sytuację, sposób spłaty kredytu, korespondencję z bankiem i stan przedawnienia roszczeń.

Ile kosztuje analiza mojej sprawy i dalsze jej prowadzenie?

Wstępna ocena umowy i sytuacji prawnej – na podstawie przesłanych dokumentów – jest bezpłatna. Jeśli sprawa wymaga pogłębionej analizy lub dalszych działań, informujemy o kosztach z wyprzedzeniem. Nie udzielamy porad „na próbę” – naszą pomoc kierujemy do osób realnie zainteresowanych współpracą.


Prowadzenie sprawy wiąże się z wynagrodzeniem, którego wysokość ustalamy indywidualnie – w zależności od zakresu prac i sytuacji Klienta. Zasady współpracy są omawiane jasno i z wyprzedzeniem – nie zaskakujemy dodatkowymi opłatami, a każda umowa jest przejrzysta.

Jakie dokumenty są potrzebne do działania?

Na początku najważniejsze są:
– umowa kredytowa wraz z aneksami,
– regulamin banku obowiązujący w chwili podpisania umowy (jeśli jest),
– historia spłat – najlepiej w formie zestawienia z banku lub potwierdzeń przelewów,
– korespondencja z bankiem (np. reklamacje, odpowiedzi),
– ewentualne wyliczenia banku lub pisma z wezwaniami do zapłaty.

Wystarczy przesłać to, czym dysponujesz – resztę ustalimy w trakcie.

Jak długo trwa sprawa frankowa?

To zależy od kilku czynników – przede wszystkim od sądu, do którego trafi pozew. Przeciętnie postępowanie sądowe trwa od 12 do 24 miesięcy, ale zdarzają się sprawy krótsze i dłuższe.

Jeśli wcześniej podejmujemy próbę ugody z bankiem, cały proces może się wydłużyć, ale czasem pozwala uniknąć wieloletniego procesu.

Wstępnie oceniamy, jaka strategia będzie najlepsza – sądowa czy ugodowa – i szacujemy czas trwania sprawy w Twoim indywidualnym przypadku.

Czy mogę pozwać bank, jeśli kredyt został już spłacony?

Tak, to możliwe – i wiele osób tak właśnie robi. Istotne jest, kiedy zakończyła się spłata oraz kiedy dowiedziałaś(-eś) się o nieprawidłowościach. Pomożemy ocenić, czy Twoje roszczenia nie są przedawnione i czy nadal warto podjąć działania.

Etapy działania

1. Wstępna konsultacja

Na początku zapoznajemy się z Twoją sytuacją – analizujemy umowę kredytową i ogólne okoliczności sprawy. Jeśli widzimy szanse na powodzenie, przedstawiamy możliwe opcje działania.

2. Strategia prawna

Po wstępnej analizie przygotowujemy propozycję strategii – sądowej lub ugodowej. Omawiamy ryzyka, możliwe rezultaty, czas trwania postępowania i koszty.

3. Przygotowanie pozwu i dokumentów

Zbieramy i porządkujemy dokumentację, przygotowujemy pozew lub wezwanie do zapłaty. Na bieżąco informujemy o postępach i wspieramy przy uzupełnianiu danych, jeśli to konieczne.

4. Reprezentacja w sądzie / negocjacje

Reprezentujemy Cię w postępowaniu przed sądem lub prowadzimy rozmowy z bankiem w Twoim imieniu. Na każdym etapie możesz liczyć na nasze zaangażowanie i transparentność.

5. Zakończenie sprawy i rozliczenie

Po wyroku lub zawarciu ugody wspieramy w rozliczeniach z bankiem. Pomagamy uzyskać zwrot środków i zamknąć sprawę formalnie, księgowo i faktycznie.

Skontaktuj się z nami

  • + 48 721 - 219 - 499
  • kancelaria@slowinska-wiecha.pl
  • pon-pt 8:00-16:00
  • ul. Piotrkowska 114 lok. B 25, 90-006 Łódź