Pomagamy w sprawach dotyczących kredytów frankowych, złotowych, WIBOR-u, SKD i klauzul niedozwolonych.
Reprezentujemy Klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców w sporach z bankami i instytucjami finansowymi – na etapie przedsądowym, w sądzie, a także w ramach negocjacji i mediacji.
Mamy doświadczenie w prowadzeniu spraw zarówno w imieniu kredytobiorców, jak i osób spłacających kredyty po rozwodzie, spadkobierców czy poręczycieli.
Jeśli potrzebujesz analizy umowy lub reprezentacji – zapraszamy do kontaktu.
Masz kredyt frankowy ?
Wyjaśnimy, jakie masz możliwości, ocenimy sytuację i powiemy, czy warto iść do sądu, negocjować czy dążyć do ugody. Prowadzimy sprawy o unieważnienie umów kredytowych, odfrankowienie i rozliczenia z bankiem.
Pomagamy też w sprawach o:
WIBOR (zmienne oprocentowanie kredytów złotowych),
zwrot prowizji bankowych i kosztów pozaodsetkowych.
Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie – analizujemy nie tylko treść umowy, ale też Twoją sytuację, sposób spłaty kredytu, korespondencję z bankiem i stan przedawnienia roszczeń.
Wstępna ocena umowy i sytuacji prawnej – na podstawie przesłanych dokumentów – jest bezpłatna. Jeśli sprawa wymaga pogłębionej analizy lub dalszych działań, informujemy o kosztach z wyprzedzeniem. Nie udzielamy porad „na próbę” – naszą pomoc kierujemy do osób realnie zainteresowanych współpracą.
Prowadzenie sprawy wiąże się z wynagrodzeniem, którego wysokość ustalamy indywidualnie – w zależności od zakresu prac i sytuacji Klienta. Zasady współpracy są omawiane jasno i z wyprzedzeniem – nie zaskakujemy dodatkowymi opłatami, a każda umowa jest przejrzysta.
Na początku najważniejsze są:
– umowa kredytowa wraz z aneksami,
– regulamin banku obowiązujący w chwili podpisania umowy (jeśli jest),
– historia spłat – najlepiej w formie zestawienia z banku lub potwierdzeń przelewów,
– korespondencja z bankiem (np. reklamacje, odpowiedzi),
– ewentualne wyliczenia banku lub pisma z wezwaniami do zapłaty.
Wystarczy przesłać to, czym dysponujesz – resztę ustalimy w trakcie.
To zależy od kilku czynników – przede wszystkim od sądu, do którego trafi pozew. Przeciętnie postępowanie sądowe trwa od 12 do 24 miesięcy, ale zdarzają się sprawy krótsze i dłuższe.
Jeśli wcześniej podejmujemy próbę ugody z bankiem, cały proces może się wydłużyć, ale czasem pozwala uniknąć wieloletniego procesu.
Wstępnie oceniamy, jaka strategia będzie najlepsza – sądowa czy ugodowa – i szacujemy czas trwania sprawy w Twoim indywidualnym przypadku.
Tak, to możliwe – i wiele osób tak właśnie robi. Istotne jest, kiedy zakończyła się spłata oraz kiedy dowiedziałaś(-eś) się o nieprawidłowościach. Pomożemy ocenić, czy Twoje roszczenia nie są przedawnione i czy nadal warto podjąć działania.
Na początku zapoznajemy się z Twoją sytuacją – analizujemy umowę kredytową i ogólne okoliczności sprawy. Jeśli widzimy szanse na powodzenie, przedstawiamy możliwe opcje działania.
Po wstępnej analizie przygotowujemy propozycję strategii – sądowej lub ugodowej. Omawiamy ryzyka, możliwe rezultaty, czas trwania postępowania i koszty.
Zbieramy i porządkujemy dokumentację, przygotowujemy pozew lub wezwanie do zapłaty. Na bieżąco informujemy o postępach i wspieramy przy uzupełnianiu danych, jeśli to konieczne.
Reprezentujemy Cię w postępowaniu przed sądem lub prowadzimy rozmowy z bankiem w Twoim imieniu. Na każdym etapie możesz liczyć na nasze zaangażowanie i transparentność.
Po wyroku lub zawarciu ugody wspieramy w rozliczeniach z bankiem. Pomagamy uzyskać zwrot środków i zamknąć sprawę formalnie, księgowo i faktycznie.